Jaką stację mija ten pociąg?

Komentarze do “Jaką stację mija ten pociąg?

  1. „TGV” jedzie w kierunku dworca Toruń Północ a mija Toruń Zachodni.

  2. Właśnie minął Toruń Zachodni (Toruń Szkolna) i ‚gna’ dalej w kierunku Czarnowa

  3. Pociąg minął dworzec Toruń-Szkolna (zwany także Toruń -Zachodni) i jedzie w kierunku Czarnowa (lata 60-te ub.w.).
    Chyba zbyt prędko zlikwidowano tą linię, ponieważ była by to szybka trasa do Bydgoszczy.

  4. Parowóz minął stację Toruń Zachodni (wcześniej Toruń Szkolna). W głębii gmach seminarium duchownego.

  5. Pociag mija nieistniejaca juz stacje „Torun Zachodni” na lini kolejowej Torun – Czarnowo. Stacja znajdowala sie przy ul. Szkolnej, obecnie Sienkiewicza. Z tylu po lewei to seminariu duchowne.

  6. Toruń Zachodni, w tle Seminarium, pociąg przejeżdża obok akademików?

  7. Skoro w tle jest budynek Seminarium, to pociąg wyjechał ze stacji Toruń Zachodni i kieruje się do stacji Toruń Północny.

  8. Moim zdaniem z tyłu widać dawne Liceum Medyczne przy Sienkiewicza przejęte teraz przez „kościół”, czyli parowóz ten minął stację „Toruń Zachodni” usytuowany przy tej ulicy. Jeżeli dobrze pamiętam to drzewo rosnące teraz pośrodku skrzyżowania wtedy znajdowało się na (przy) peronie pomiędzy ulicą, a budynkiem stacyjnym.

  9. chyba torun zachod. wydaje mi sie, ze w tle widac dach obecnego seminarium.

  10. czy to nie są okolice Odnowy, tam pociągi jeździły

  11. Pociąg mija stację Toruń Zachodni.
    Ciekawe zdjęcie, gdyż jest obrócone w poziomie. Linia do Czarnowa w okolicach tej stacji biegła po łuku skręcającym z północy na zachód, a tu jest odwrotnie.
    No i sam parowóz, a jedzie tu amerykański S160 (Tr201) – Polska dostała je w ramach pomocy z UNNRA – miał sprężarkę po lewej a nie prawej stronie 🙂

  12. Najprawdopodobniej Toruń Zachodni lub Szkolna jak kto woli. Wydaje mi się,że w tle widać budynek obecnego Wyższego Seminarium Duchownego a kiedyś Szkoły Pielęgniarskiej.

  13. Pociąg mija stację Toruń Zachodni w tle widać budynki Wyższego Seminarium Duchownego

  14. Toruń Zachodni, z lewej w tle budynek seminarium.
    (poproszę o więcej zdjęć tych okolic z czasów istnienia linii kolejowej) 😉

  15. Pociąg mija stację Toruń Zachodni i zmierza w kierunku
    Polchemu lub Towimoru. W tych czasach do Czarnowa już nie jeździł. Faktycznie, co Babu dokładnie opisał zdjęcie jest odbite w poziomie.

  16. Tryskacz, ani ty, ani Babu nie macie racji. Zdjęcie nie jest odwrócone, pociąg zmierza w kierunku Dworca Północ, znajduje się na terenie obecnego osiedla w widłach ulic Józefa i Balonowej, które wtedy było szczerym polem przeciętym jedynie łukiem torów kolejowych jakieś sto metrów od strzeżonego przejazdu kolejowego który był na ul. Józefa zaraz za skrzyżowaniem z ul. Balonową. Świadczy o tym zarówno bryła budynku seminarium, która jest niesymetryczna, więc niepodobne, aby była odwrócona, ale również dźwig z uniesionym ramieniem budującym hotele asystenckie. Tak więc racje mają Jan i Sławek, którzy dali pełne prawidłowe odpowiedzi.

  17. Niestety, nie mogę się zgodzić z tym wywodem 🙂
    1. W czasie gdy budowano hotele asystenckie, wschodnia strona ul. św. Józefa była już chyba zabudowana.
    2. Gdyby zdjęcie robiono z ul. św. Józefa musiała by być widoczna Rudelka
    3. Niepodważalny jest argument dot. szczegółów konstrukcyjnych lokomotywy…

  18. Po powtórnym, tym razem dogłębnym przeanalizowaniu zdjęcia, przewróciwszy tę fotkę na prawidłową „prawą” stronę, jak i po wizji lokalnej przeprowadzonej w google maps, oraz przestudiowaniu historii parowozów stwierdzam, że muszę moje poprzednie ze wszech miar błędne twierdzenie odszczekać i bijąc się w piersi, a także w celu większego swojego pohańbienia za niewyparzoną gębę, wieszając na szyi pochwę od mego szczerbatego niczym miecz jęzora, oraz przywdziewając pokutną włosiennicę suto poprzeplataną ostem, pokrzywą i gałązkami agrestu przyznać, że parowóz, a jest to amerykański S160 oznaczony w Polsce TR 201 i TR 203, jedzie w kierunku Polchemu.
    Znajduje się na obecnej ul. Gagarina na wysokości „dziury” w tym długim tasiemcu, który stoi przy wzmiankowanej ulicy, albo jak kto woli na wysokości akademika stojącego najbliżej ulicy szczytem do niej.
    Do poprzedniego niewłaściwego twierdzenia skłonił mnie głównie wygląd pokrywy dymnicy parowozu, której zawiasy w większości lokomotyw parowych są, a raczej były, patrząc na przód parowozu po jego prawej stronie, a w TR 201 i TR 203 jest (było) odwrotnie.
    Co do zabudowy wschodniej strony ul. św. Józefa, to w owym czasie stało przy niej zaledwie kilka domków jednorodzinnych, dalej za nimi, w miejscu szkolnego basenu, było wzgórze wisielców gdzie żywot o mały włos na szubienicy nie zakończył rzezimieszek Szwedką zwany, a potem internat mechanika i szkoła, ale pierwsze domki stały w pewnym, dość znacznym oddaleniu od skrzyżowania z ul. Balonową, tak że nie przysłaniały one widoku w kierunku Dworca Zachodniego i seminarium, natomiast w widłach o których poprzednio pisałem, oprócz pojedynczego toru kolejowego i drewnianego baraku przy Balonowej tuż przed bramą magazynów składnicy wojskowej nie było żadnej zabudowy. Osiedle powstało dopiero w latach osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych, a wtedy po Dworcu Zachodnim pozostało jedynie rzewne wspomnienie, natomiast ja poprzednio myślałem, że zdjęcie było robione z tego gołego pola przy torach od strony magazynów mundurowych składnicy wojskowej, a wtedy Rudelka byłaby po lewej stronie i kadr by jej nie objął. Jednym słowem moja Klapa i klapa ciuchci rozstrzygają nieodwołalnie, że Ty i Babu macie rację.
    Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa!!!

  19. Znów muszę się nie zgodzić z jednym stwierdzeniem. Zabudowa wschodniej strony ul. św. Józefa powstała w końcu lat 50-tych…

  20. Nigdy nie twierdziłem i nigdzie nie napisałem, że wschodnia (parzysta) strona ul. św. Józefa nie była w owym czasie zabudowana. W moim pierwszym i drugim wpisie twierdziłem jedynie, że widły Balonowa / św. Józefa były szczerym polem przeciętym torami kolejowymi.
    Wtedy, gdyby moja hipoteza, dotycząca umiejscowienia parowozu, okazała się słuszna, to żadna zabudowa z tego pola nie zasłaniałaby widoku budynku za lokomotywą, ponieważ, tu dodam teraz, pierwszy budynek na ul. św Józefa, chyba bliźniak z nr 4 i 6, znajduje się dobre 100m od skrzyżowania z ul Balonową. Dalej zabudowa przy św. Józefa była wtedy bardzo luźna, zaledwie parę domków pomiędzy Balonową a św. Klemensa.
    Natomiast twierdzę nadal, że osiedle kilkunastu szeregów domków znajdujące się w widłach Balonowa / św. Józefa powstało w latach 80/90 ubiegłego wieku na miejscu szczerego, gołego pola, które opisuję w moich poprzednich wpisach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *